Monday 16 April 2012

Ikhlas yang Berbayar

Bismillahhirrahmannirrahim..

Lame betul xberupdate blog sebab sangat byk benda yang nak diselesaikan..
Tapi Herbalife tetap tak ketinggalan dalam jadual hidup sehari2an..
Walaupun byk event ter'miss' follow up customer tetap diteruskan..
Terskema lak ayat2 mukaddimah arini..hehehe

Straight to the point la kan, sebenarnye hancur luluh berkecai2 ati ni bile membaca msg dr seseorg..
Dia kate kalau bebetul nak tolong orang bukan minta bayaran..
Sebenarnye org2 mcm saya nih cuma nak kaut untung jek tp menggunakan bahasa yg lebih berlapik kononnye nak membantu..:'(((



Ape yang org tu xpaham sebenarnye bantuan saya tu dengan cara memperkenalkan makanan yang berkhasiat ni kat dia..
Kalau sebelum ni xkenal...
Saya tolong perkenalkan ape benda yang saya makan sampai mendapat berat badan n kesihatan yg saya dapat sekarang nih..
Saya jugak cuba bantu dia dengan follow up, jadual pemakanan, nasihat n macam2 lagi lah..
Saya pon kena korbankan masa, tenaga n duit saya sendiri nak pergi jumpe/sms/call mereka..
Ada yang sampai berjam2 saya terpaksa call sebab nak try solve kan problem dia..

Jadi salah ke kalau ape yang dah saya buat tu dapat sikit habuan kan..
Honestly, saya mmg perlukan royalty tu sebab saya pon kena makan,kena ade bilik tido yang perlu dibayar,kena sentiasa ade kredit nak call customer, kena bagi mak duit tiap2 bulan n mcm2 lagi lah..
Dan saya bekerja untuk itu..
Bukannye setiap hari ade orang datang nak beli produk dari saya tapi saya sendiri yang kena mencari diorang..
Tapi dalam saya bekerja tu saya masih dapat membantu orang lain..
Saya tolong perkenalkan produk, saya bantu mendapat result yang terbaik n dan saya dorong jugak diorang untuk mendapat keuntungan macam yang saya boleh dapat..
So, masih tak ikhlas ke saya?

Kalau tak mau menggunakan produk saya, saya xpernah marah..
Tapi tolong jangan keluarkan ayat yang sampai menyakitkan hati orang lain..
Dan jangan sampai menutup rezeki orang lain kerana ayat2 kita..
Semoga ALLAH memberi Hidayah kat org2 mcm nih..

"i'LL seriously help serious people"

1 comment: