Tuesday 5 June 2012

A Year of Journey

Bismillahhirrahmannirrahim..

Last week dapat 1year pin dari Herbalife...
Rase excited sgt sbb xsangka dh setahun jadik Independent Herbalife Distributor..*waaa..sgt xmenyangkainye pun*

Ni ler dia surat cinta dan pin dr Herbalife USA..ade sign MOJ lg..ske3 =)))

Jadi entry kali ni nak cite sikit sebyk ler psl sepjg sethn aku ngn Herbalife nih..
Mane ler taw kisah saye yg xseberape nih boleh membantu korang kan..

Terima Kasih Sponsor

Memang sgt2 nak berterima kasih kat my sponsor sbb dia la yang memperkenalkan produk ni kat saye..
Saye jumpe my sponsor ni thru internet..
Waktu tu gigih mencari solution nak menurunkan berat badan nih..
Mase tuh xdela rase gemok gedempol lg tp mmg rase peningkatan berat badan berkadar langsung dgn pertambahan umur dan tahun..huhuhu
Yang xtaw lagi kisah saye tuh boleh tengok balik kat sini..

Saye deal dgn my sponsor semuanya lalu tepon jek..
Tak penah pon jumpe dia mase stat amek produk tuh..
Tapi sbb gigih nak turun berat kan ikut jek ape yg dia ajar..

Sampaila dia kenalkan saya pada upline dia..
Then, upline dia yang tolong follow up saya setiap minggu..

TQ MY SPONSOR ONG SZE YIN and her upline SYLVIA CHAN..

1st Event

After few weeks amek produk then my sponsor pon ajaklah saye pegi event kan..
Mase tu STS kat Eastin Hotel, Penang..
Tak taw nape mase tu saye excited sgt nak pegi..
Dalam otak mase tu cuma nak tgk berapa ramai sebenarnye orang yang amek Herbalife nih? betul2 berkesan ke?

Tapi mase tuh saya tade transport nak pegi..
Sedih sangat mase tu sbb dah berkobar2 dh nak pegi kan..
My upline cakap dia ade kerja xleh nak pickup saye kat campus..
Dia just boleh pickup kat Juru Autocity jek..wuwuwuwu

Sampai malam sebelum hari kejadian tu saya masih berharap dapat pegi..
Tibe2 terlintas nak mintak tolong sorg kawan nih..
Sebab dia kate dia nak kuor dating esok..
Tapi malu ler nak kaco org dating..*nampak x betapa pemalunye saye..kihkihkih*

Saya pon bersedih2 dah la malam tuh sebab xdapat pergi..
Tapi dalam diam2 rupe2nye my BF dah bgtaw kat kawan saya tu yang saye nak tumpang ke Autocity..
Tengah bersedih2 tu tetibe kawan saya tego n ajak ikut dia skali esok..
Tetibe terus jadik gembire semule..hehehe

Thanx a lot IJA and SALLEH..luv u so muchhh..=D

Tapi dat event memang dah menyedarkan saya tentang how amazing dis produk..
And from dat time la saye stat series amek produk n still amek sampaila sekarang..
Dah jatuh cinta ngn produk, rase xlengkap idop kalau seari xamek produk lngsg..=D

1st International Event

1st international event yg saye pegi ialah EXTRAVAGANZA BANGKOK 2011..
Masa tu baru jek amek produk xsampai 2bulan..
Duit pon xde masa tuh..
Tapi sbb saya ni pantang org ajak berjalan berusahalah jugak nak p kan..=P
Yang saye ingat saye purchase tiket sgt la last minit sbb saye dpt tiket yg extended room tuh..huhuhu

FYI, saye terpakse meminjam duit my friend sbb nak pergi ke sane mase tuh..
Tapi pelaburan saya tuh sgt la berbaloi sbb bile balik jek dari Extravaganza bulan yang sama tu jugak saye qualifiied as Supervisor n receive my first pin..

After 1 year

Alhamdulillah sekarang nih dah boleh membawa team member ke setiap event..
My first spectacular saya bawa 3 orang..
Lps spectacular 2 orang jadi supervisor n sorg qualified producer..
Dan EXTRAVGANZA Sngapore yang baru lps ni saya dapat bawa 6 orang..Alhamdulillah..
Walaupun banyak dugaannye nak pegi ke sana akhirnye selamat jugak pergi n balik..
Dan InsyaALLAH 4 orang tengah qualified for Supervisor..

Kalau tahun pertama pergi Extravaganza as Distributor..
Tahun kedua as World Team..
InsyaALLAH tahun ketiga nanti as GET TEAM..(sesape yang tgh bace tu tolong la aminkn yer..=D)
Betul2 sebulan sebelum Extravaganza dapat qualify as world team..*sbnrnye nak try qualify for priority access tp tersangkut 1 bulan plak..:'((*


Yang penting sekarang ni just buat n tolong seramai orang yang mungkin..
Berdoa dan bertawakal..InsyaALLAH ALLAH mudahkan urusan kite..

Aminnnn....


5 comments:

  1. Hahaha kantoi sudaaa aku pi dating. Hahaha. Neway semoga ko semakin maju menaiki tangga herbalife. Aku xdapatla ikut jejak ko. Semoga berjaya kawanku!!

    ReplyDelete
  2. Xpe, skrg dah kawen dah..thanx ija..mesti ko xsangke yg pertolongan ko dulu sgt3 meaningful utk aku..nnt klu aku jadik speaker aku cite pasal ko yer..=D

    ReplyDelete
  3. waaa...amazing story~hehehe..

    ReplyDelete
  4. alaa.. kalo cite aku skang bersama² berjuang ngan ko lagi bes.. hehehe tapi takpela...mebi tu bukan jalan aku...too many things happen at the same time.. manetau aku permudahkan ko suatu ketika dulu Allah permudah plak bagi aku kan...panjangggg lagi perjalanan aku...aminnn...

    ReplyDelete
  5. wanie:amazing erk? akak pon xsangke dulu bersemangat sampai camtuh..hehehe

    Ija:xpe Ija, who knows 1 day ko start back n ko boleh naik lebih cepat dari aku..noboddy know..just pray for the best utk kite semua..aminnn

    ReplyDelete