Tuesday 6 December 2011

~Weight LOSE Contest~

Salam,
Dah lame sgt rasenye x mengupdate blog..
Nak kata bz xdela sampai xde masa nak mengupdate blog sebenarnye..
Tapi penyakit "M" yg selalu melanda diri yg sebabkan xsempat2 nak update..hehehe

Selama 5 bulan nih macam² event dah berlangsung..
Dan yg paling saya teruja skali sbb saya dah berjaya organize weight lose contest untuk USM engineering campus..*clapping*
Dah lame sebenarnye my coach suruh buat tp saya asik bagi alasan tak sedia lagi..
Kalau nak tunggu saya sedia lah xtaw tahun bila la contest ni nak start..
Then my coach ckp just try n do it first..
LEARN FROM MISTAKE..
Dan seperti nasihat yg slalu kita dgr di event "just follow yr leader"..
And i just follow jek la kan..=)

Ok, boleh refer flyers kat bawah ni yerk..



Untuk 1st round nie ada 5 orang peserta..(it consider good la kan 4 the 1st timer..hehehe)
Semua peserta ni layak bertanding sbb memenuhi syarat pertandingan iaitu..

1.Terbuka untuk semua warga kampus kejuruteraan USM, nibong tebal dan parit buntar serta kawasan berhampiran.
*Sbb semua urusan dan weight in akan dilakukan di center kami (USM eng. campus)

2. BMI harus lah OVER 23..
*Syarat nie plak dikenakan sbb kite nak tlg org yg betul2 memerlukan pertolongan nak trnkan berat badan yerk

3.Mestilah memberi komitmen yang tinggi
*of coz ni sgt penting la kan, sbb korg kena dtg weight in setiap minggu selama 3minggu nih n WAJIB datang masa fiesta day..

Diorg ni akan bertanding selama 3minggu..
After 3 minggu siapa yang turun dengan percentage tertinggi akan menang..*yeayyy*

And tonite will b the fiesta nite..
Fiesta nie ialah ari terakhir utk weight in dan utk announce siapa pemenang² bertuah tuh..
Sangatlah bertuah diorg nih dah la dpt trn berat badan pastu dapat lak hadiah wang tunai..*MMG BERBALOI*
Sbnrnye ape yg saya nampak weight lose contest ni jadikan org bersemangat utk turun berat badan..
Sbbnye, masa weight in setiap minggu tu bila berkumpul semua org bercerita tentang pengalaman masing² dan buatkan org lain jadi teruja..
Cuba bayangkan kalau kita buat kerja seorg dgn buat kerja berkumpulan..
Mane satu rasenye yg lebih efektif dan menyeronokkan??

Yang paling penting skali..
Weight Lose Contest ni menambah kenalan kita..
Saya sendiri pon dapat kenal contestant dari coach² yg lain..
Apalagi antara sesame contestant kan, ade contestant saya dan contestant coach lain yg jadi lbh rapat berbanding dgn coach diorg sendiri nih..hehehe
Xpela, yang penting korg hepi dan tak stress² menurunkan berat badan kan..

Kepada semua contestant..
GOOD LUCK N ALL THE BEST..
Jumpe korg mlm ni yer..

Kepada sesape yg berminat nak menurunkan berat badan dgn cara yg menyeronokkn ni..
Jgn malu² hubungi saya yer..
013-7424472
shasit319@yahoo.com

p/s:esok saya uploadkan gambar pemenang malam nih yerk..

No comments:

Post a Comment